Aquesta seu electrònica està en procés de construcció. Disculpeu les molèsties i torneu a visitar-nos properament.
Data i hora oficial: dissabte 05 de juliol de 2025, 14:17:19
La meva carpeta

Notificacions electròniques

Què és la notificació electrònica?

La notificació electrònica és l’actuació mitjançant la qual l’administració pública comunica a un interessat, oficialment i per mitjans electrònics, les resolucions i els actes administratius que afecten als seus drets o interessos. Té els mateixos efectes jurídics que una notificació practicada de forma presencial i/o en paper.

D’acord amb l'article 46 de la Llei 14/2023, del 3 de juliol, de text consolidat del Codi de l'Administració, les notificacions han d’incorporar el text íntegre de l’acte, l’expressió del recurs procedent, l’òrgan davant interposar-lo i el termini per a fer-ho. En el cas que una notificació es practiqui per diversos mitjans, segons l’article 46.5 del text consolidat Codi de l’Administració, es considera notificada en la data de l’última notificació.

Les notificacions es poden practicar per mitjans electrònics seguint les previsions de l’article 49 del text consolidat del Codi de l’Administració. Als col·lectius obligats a la relació telemàtica, identificats a l’article 107.2 de la mateixa Llei, se’ls practiquen les notificacions per mitjans electrònics, mentre que a les persones físiques que es relacionen amb l’administració a títol personal poden decidir si volen que se les hi practiquin en paper i/o presencialment, o bé per mitjans electrònics.

Com donar-se d’alta per rebre notificacions electròniques

En el cas de les persones, físiques o jurídiques que es relacionin per mitjans electrònics amb l’administració, han de disposar de certificat digital de l’OSCEPA. D’aquesta manera, aquestes poden donar-se d’alta al servei de notificació electrònica del Govern d’Andorra de dues formes:

  • Acudint presencialment a l’Oficina de Tràmits de l’edifici administratiu del Govern d’Andorra per sol·licitar-ho en persona.
  • Accedint a l’espai personal de la Seu electrònica del Govern d’Andorra, cercant l’apartat de notificacions electròniques i marcant el check donant el consentiment explícit per a rebre-les a través d’aquest entorn. Caldrà facilitar una adreça de correu electrònic per rebre l’avís sempre que es practiqui una notificació electrònica.

És necessari disposar de certificat digital per poder rebre les notificacions electròniques. A l’apartat d’ajuda de la Seu electrònica trobaràs les preguntes i respostes sobre què són els certificats digitals i com pots obtenir-ne un de l’OSCEPA.

Com accedir als entorns de consulta de les notificacions electròniques

D'acord amb l'article 21 de l'Ordinació del 30-6-2022 d’administració electrònica, el Comú ha de posar a disposició dels interessats, a través de la Seu electrònica, l’enllaç perquè puguin accedir al/s entorn/s electrònic/s on consultar les notificacions electròniques que se’ls hi hagin practicat.

Els interessats poden consultar les seves notificacions electròniques a l’entorn de la Seu electrònica del Govern d’Andorra o, a partir del 2026, a través de la Meva Carpeta del Portal de Tràmits del Comú d’Ordino.